U vremenu kada tehnologija napreduje neverovatnom brzinom, na svetsku scenu izlazi jedna posebna generacija. Reč je o generaciji Z, generaciji koja koja odrasta u vreme brzih tehnoloških promena, globalizacije i ekonomske nesigurnosti.

Ali, šta oni tačno žele? Kako ih približiti poslodavcima kako bi ih bolje razumeli?

Generacija Z je grupa mladih ljudi rođenih između 1997. i 2012. Godine koji su odrasli uz Internet, pametne telefone i društvene mreže.

Generacija Z je pod uticajem digitalnih tehnologija. Razvijaju se u svetu u kojem je informacija uvek na dohvat ruke, a komunikacija je brza i efikasna. Oni cene transparentnost, istinu i autentičnost, bilo da se radi o politici, brendovima ili poslodavcima.

Jedan od najvećih problema sa kojima se susrećemo jeste manjak direktnih, licem-u-lice interakcija. Ova generacija provodi toliko vremena na mreži da ponekad zapostavi stvarni svet. To može dovesti do slabljenja socijalnih veština, kao i do osećaja usamljenosti. Iako je paradoksalno da se osećaju usamljeni kada su stalno povezani, to je stvarnost koju treba shvatiti ozbiljno.

Drugi veliki problem jeste preterana izloženost informacijama. Iako je imati pristup informacijama bez sumnje prednost, to može biti i dvosekli mač. Izloženost velikoj količini informacija može dovesti do preplavljenosti. Izazov je naučiti mlade kako da selektuje informacije, kako da razlikuju činjenice od mišljenja i kako da obrade sve te informacije.

Treći izazov je mentalno zdravlje. Statistike pokazuju da Generacija Z ima veći procenat mentalnih problema nego prethodne generacije. Istraživanja povezuju ovu pojavu sa konstantnom konekcijom, sa pritiscima zbog poređenja sa drugima na socijalnim mrežama, kao i sa osećajem nesigurnosti koje neizbežno donosi stalna izloženost javnosti.

Ovakvi problemi zahtevaju sistemski pristup. Potrebno je osnažiti mlade da razvijaju zdrave navike u vezi sa tehnologijom i da shvate kako da koriste digitalne platforme na način koji unapređuje, a ne ugrožava, njihovu dobrobit. Takođe, ključno je raditi na stvaranju okruženja u kojem je mentalno zdravlje prioritizovano i u kojem se mladima pružaju sredstva za prevladavanje izazova sa kojima se suočavaju.

U pogledu karijere i poslovnog sveta, generacija Z je ambiciozna, fleksibilna i želi da ostavi trag. Ovi mladi ljudi vrednuju sigurnost, stabilnost i zdrav balans između posla i privatnog života. Oni preferiraju otvorenu, transparentnu komunikaciju, kao i priznavanje njihovog rada i napora. Očekuju povratne informacije i žele da budu shvaćeni ozbiljno.

Za njih je bitno da rade poslove koji imaju smisla,
na mestima koja promovišu različitosti i gde se osećaju uključeno.

Jedan od najupečatljivijih aspekata Generacije Z je njihova strast prema društvenoj pravdi. Oni žele da se bore za ravnopravnost, održivost i pozitivne promene u svetu. Kao poslodavac, trebao bi da podržite njihove vrednosti i pružite im platformu za aktivizam.

Tokom svog obrazovanja, generacija Z preferira samostalno učenje i interaktivne metode. Oni su više zainteresirani za praktično znanje, nego za klasično akademsko obrazovanje.

Kao poslodavci, moramo se prilagoditi ovoj novoj generaciji. U danima koji dolaze, oni će biti nosioci promena u poslovanju. Ne samo da su sposobni za prilagodljivost, već očekuju isto od svojih poslodavaca. Ako želimo da budemo uspešni u budućnosti, moramo uvažiti njihove vrednosti, potrebe i očekivanja.

Generacija Z je budućnost.

Oni nisu samo radna snaga – oni su pokretači promena, inovatori i vizionari. Potrebno je da ih razumemo, da ih vodimo jedno vreme, učimo, ali i da ih podržavamo i uvažimo. Jer, oni nisu samo deo naše sadašnjosti, oni su naša budućnost.

I, šta oni žele? Žele svet gde mogu da se izraze, gde mogu da daju svoj doprinos, gde se njihov glas čuje i gde mogu da ostave trag. A kao poslodavci, na nama je da im pružimo takav svet na radnom mestu.